Budyń na mleku modyfikowanym

Jakiś czas temu robiłam waniliowy budyń domowy dla maluchów. Wczoraj postanowiłam znów go zrobić i jakże się zdziwiłam, gdy nie znalazłam przepisu na własnym blogu (a po to głównie tu wrzucam przepisy – żeby je mieć zawsze pod ręką i nie musieć przekopywać Internetu).

Tak więc zmusiłam się do myślenia i skomponowałam swój przepis na porządną porcję budyniu na mleku modyfikowanym. No właśnie – nie znalazłam w lodówce mleka wiejskiego, było tylko UHT, a na takim przecież dzieciom nie ugotuję niczego…

  • 540 ml wody
  • 18 płaskich miarek mleka modyfikowanego (użyłam Bebiko 4)
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka domowego cukru waniliowego
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej

3/4 mleka zagotowałam z cukrem i masłem. W reszcie mleka rozmieszałam żółtka i mąkę ziemniaczaną. Wlałam to do gotującego się mleka z cukrem i mieszałam do zabulgotania.

Wyszły mi 4 porcje budyniowej rewelacji!!!

 

3 myśli w temacie “Budyń na mleku modyfikowanym

  1. Pingback: 15.05.2016 – o niedzieli w kuchni | Droga do...

  2. Pingback: Beziki z czekoladą | Droga do...

  3. Pingback: Beziki-kleksiki | Droga do...

Dodaj komentarz